Quan hi ha una desgràcia i algú perd casa seva, el que tothom lamenta és haver perdut les fotos familiars.
Amb la #DANA moltes fotografies van quedar plenes de fang.
Les #UniversidadespúblicasdeValencia han posat en marxa una iniciativa que es diu: #Salvemlesfotos. Després de la DANA, es van recollir les fotos fetes malbé pel temporal, es restauren i es tornen als seus amos.
La #Universidad Politécnica de València exhibeix ara una exposició sobre el seu projecte al #CentredelCarme, i la #Universidadde Valencia va presentar a l'estiu un documental sobre el seu: #LasCapasdela Memòria, realitzat en col·laboració amb la #AcademiadeCine.
La fotògrafa #SofiaMoro ha estat mesos a la #Politècnica, retratant tot el procés. Les fotografies plenes de fang barrejat amb les restes de les imatges són impressionants.
Hi ha un artista alemany: #Gerhard Ritcher (Dresde, 1932), que en algunes de les seves obres, perquè té moltes línies de treball, barreja fotografia i pintura.
És una feina que s'assembla extraordinàriament a les fotos deteriorades per la Dana.
Sofia Moro ha comentat: "En alguns casos es difuminen tant les figures que s'acosten a l'abstracció artística, d'hipnòtica bellesa, per l'efecte aleatori de l'aigua i el fang a través del temps."
#Antonio MuñozMolina escriu a #ElPaís: "La memòria se sosté en les coses tangibles. per les aigües en el seu cabal indiscriminat de destrucció, troben de nou les cares que van creure perdudes, les escenes de la vida comuna comunions, casaments, aniversaris, vacances- que de sobte recobraven una nitidesa molt més precisa que en els records. la meitat, bruta de fang, és un objecte igual d'imperiós que la prova d'un crim”.
















No hay comentarios:
Publicar un comentario